Kurczak faszerowany!



Składniki:
- 1 kurczak (1 kg – 1,3 kg),
-sól,
Farsz:
-40 dag wątróbki drobiowej,
- ½ szklanki bułki tartej,
- pęczek natki pietruszki,
-1 jajko,
 -pieprz i sól,
-1 łyżka masła
 Dodatkowo:
 -igła i nitka,
 -bawełniana 1 łyżeczka przyprawy do kurczaka.
 Wykonanie:
Kurczaka umyłam, pozbyłam szyjki i końcówek skrzydeł. Następnie wyluzowałam z kości. Posoliłam i wstawiłam do lodówki na 1 godzinę. W tym czasie przygotowałam farsz. Wątróbkę oczyściłam, pozbyłam błonek, zmieliłam w maszynce z sitkiem z dużymi oczkami. Można drobno posiekać (jak na tatara). Do bułki tartej dodałam 3 łyżki wrzącej wody. Wymieszałam. Natkę posiekałam. Do miski włożyłam wszystkie składniki farszu (za wyjątkiem 1 łyżki masła). Dodałam jajko. Przyprawiłam solą i pieprzem. Wymieszałam. Farsz włożyłam do lodówki na 30 minut. Piekarnik włączyłam na 200 °C. Kurczaka wewnątrz posmarowałam masłem (1 łyżka) i napełniłam bardzo dokładnie farszem. Miejsca rozcięcia zaszyłam nicią. Kurczaka posypałam przyprawą. Zawinęłam w folię aluminiową i wstawiłam do piekarnika na 1,5 godziny. 20 minut przed końcem pieczenia rozcięłam kawałek folii, żeby trochę odparować i ponownie kurczaka wstawiłam do piekarnika. Sprawdziłam patyczkiem i jeśli po wbiciu patyczka do mięsa nie wycieka z niego krew, to znak że mięso jest upieczone. Po wystudzeniu przełożyłam kurczaka do lodówki na kilka godzin. Najlepiej na noc. Rano rozwinęłam folię a kurczaka przecięłam wzdłuż na pół. Teraz już można pokroić w plastry. Dowolnie.

Brak komentarzy